Τεράστια απειλή, τεράστια ευκαιρία για την οικονομία

Κορονοιός και επιχειρήσεις

Η πανδημία του κορονοϊού προκαλεί τους τελευταίους μήνες ένα τεράστιο πλήγμα στην παγκόσμια οικονομία. Ο τουριστικός τομέας (ξενοδοχεία, τουριστικά γραφεία, επιχειρήσεις σε νησιά) που περίμενε τους μήνες αυτούς για να ξεκινήσει τη σεζόν κερδοφόρα πλήττεται.

Τα καταστήματα λιανικής πώλησης, οι καφετερίες, τα εστιατόρια έκλεισαν. Το ίδιο και οι χώροι αναψυχής και τα γυμναστήρια. Οι αθλητικές διοργανώσεις, τα συνέδρια, οι συναυλίες και όλα τα μεγάλα γεγονότα ακυρώνονται για τους επόμενους τρεις με τέσσερις μήνες.

Οι μετακινήσεις τόσο στα νησιά όσο και σε άλλες χώρες είναι πλέον περιορισμένες, σχεδόν απαγορευτικές.

Σε περιόδους κρίσης μπορεί να είναι δύσκολο να παραμείνετε ήρεμοι και αισιόδοξοι. “Ευτυχώς”, για τους επιχειρηματίες, η διατήρηση της ηρεμίας υπό πίεση αποτελεί μέρος της καθημερινότητας τους.

Πώς όμως ο κορονοϊός έχει επηρεάσει την καθημερινότητα των πελατών σας;

Οι πελάτες πλέον ανησυχούν για την υγεία τους και την ασφάλεια τους. Δεν μπορούν καν να μετακινηθούν εκτός για τα πολύ βασικά και τα απαραίτητα. Μην ξεχνάτε όμως ότι παρότι την καραντίνα οι ανάγκες των ανθρώπων παραμένουν ίδιες, ακόμα χρειάζονται αγαθά, και πλέον εξυπηρετούνται μόνο ηλεκτρονικά για τα περισσότερα από αυτά.

Πιθανότατα, ήδη το βλέπετε. Συνειδητοποιείτε ότι ο κόσμος στρέφεται ολοένα και παραπάνω σε νέα κανάλια αγοράς προϊόντων. Σκέφτεστε πώς θα αναπτύξετε το ηλεκτρονικό marketing και πώς θα έχετε πωλήσεις μέσω ιντερνετ. Και μην γελιόμαστε, ήδη η online παρουσία έπαιζε ρόλο, μετά από αυτό ΗΡΘΕ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ.

Έχετε ήδη ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop) η απλή ιστοσελίδα;

  • Δημοσιεύετε στα social media ή στο blog της επιχείρησης σας τους κανόνες υγιεινής που διατηρείτε. Προβάλετε την κανονικότητα της λειτουργίας της επιχείρησης σας, εμπνέοντας τους πελάτες σας σιγουριά.
  • Επεκτείνετε το ωράριο της τηλεφωνικής εξυπηρέτησης, απαντάτε άμεσα στα μηνύματα μέσω email ή μέσω των social media. Δώστε ιδιαίτερη έμφαση και αμεσότητα στην ηλεκτρονική-τηλεφωνική εξυπηρέτηση.
  • Οι περισσότερες επιχειρήσεις, πιθανά κι εσείς, πλέον προφέρουν δωρεάν μεταφορικά. Έχουν επεκτείνει τον χρονικό περιορισμό στις επιστροφές ή στις αλλαγές οι οποίες είναι κι αυτές δωρεάν. Ενέργειες σημαντικές οι οποίες διευκολύνουν τον πελάτη και δεν τον ανησυχούν για τυχόν καθυστερήσεις λόγω πίεσης των ημερών.
    Και να θυμάστε.. Η εικόνα σας και ο σεβασμός σε μία δύσκολη περίοδο όπως αυτή σίγουρα δε θα ξεχαστεί από τον πελάτη.

Καθώς #μενουμε_σπιτι δώστε την ευκαιρία οι πελάτες να σας γνωρίσουν καλύτερα. Δημοσιεύστε υλικό στα social media, δημιουργήστε αλληλεπίδραση με κάποιο quiz, κάποιο διαγωνισμό, κάποια ερώτηση!

#μενουμε_σπιτι και επανεξετάζουμε πιθανές αδυναμίες της επιχείρησης. Σχεδιάστε το αύριο. Την επόμενη μέρα μετά τον Κορονοιό. Μελετήστε τον ανταγωνισμός, feedback των πελατών και θέστε ρεαλιστικούς στόχους για την επιχείρηση σας! Σίγουρα δεν θα βγείτε χαμένοι από αυτό ούτε τώρα ούτε μελλοντικά.

Αν σκεφτούμε έξυπνα και με βάση το συμφέρον μας, ίσως αυτή η «επόμενη μεγάλη κρίση» αποδειχτεί το εισιτήριο για την επιστροφή στην (πραγματική) κανονικότητα.

 

Κορονοιός και επιχειρήσεις